Home » Blogging » Het belang van communicatie

Het belang van communicatie

Free Bovenaanzicht Foto Van Mensen In De Buurt Van Houten Tafel Stock Photo

Een dagje uit met een paar vrienden kan wonderen doen om de stemming in de groep te verbeteren en een betere verstandhouding tussen de leden tot stand te brengen. Veel companies Sponsor een dagje uit als team werk goed en met een dagje uit kunt u echt kick start van de positieve houding ten opzichte van het bedrijf, en ook het openen van een geheel nieuwe wereld voor collega’s om te communiceren en interactie met anderen.

Gewoonlijk nemen de meeste mensen een dagje uit om zich los te maken van het werk. Vrijdag is meestal een rustige dag en we nemen deze dag zelden voor iets anders dan het schoonhouden en opruimen van het kantoor, zodat u zich op niets anders kunt concentreren dan het werk dat voor ons ligt.

Effectieve communicatie is absoluut van vitaal belang om dingen op het werk voor elkaar te krijgen. Dit is waar een dagje uit echt voordeel kan opleveren voor het team en het helpt iedereen. Het is gemakkelijk te zien dat het bedrijf heeft samengewerkt en een gezonde en hechte werkomgeving heeft gecreƫerd om zo goed mogelijk voor de dag te komen, maar de werkwereld is veel meer dan dat.

In elke afdeling of sectie van een bedrijf is het belangrijk om een positieve en open houding te behouden. De groep een dagje uit laten gaan om zich op een andere manier te binden dan op het werk kan een welkome opluchting zijn, als mensen er de positieve aspecten van inzien en begrijpen waarom het team een dagje uit gaat en het kan zomaar leiden tot andere betere dagjes uit en meer succes binnen het bedrijf.

De time out voor iedereen is een kans voor werknemers om hun gedachten te delen, met elkaar te getuigen en nieuwe dingen te leren. Dit is een geweldige kans waar mensen persoonlijke kwesties effectief uit de mix kunnen houden, wat vaak leidt tot meer open en eerlijke communicatie dan anders mogelijk is. Het delen van positieve of negatieve feedback met collega’s is een zeer positieve manier om communicatie vrijelijk te laten stromen binnen het personeelsbestand en dit toont de stabiliteit en kracht van het bedrijf aan.

Een van de belangrijkste redenen voor mensen om “jij” te zeggen in plaats van “wij”, is wanneer ze communiceren met een collega. Als we “ik” zeggen in plaats van “jij”, laten we zien dat we iemand zien als iemand die superieur is aan ons en die we het gevoel hebben te moeten verslaan om onze zin te krijgen door onze gevoelens kenbaar te maken en te handelen met de nadruk op wat we doen, in plaats van waar we eigenlijk mee te maken hebben om de beste resultaten te bereiken. Het resultaat is dat de medewerker zich niet kan inleven in wat u zegt, en uiteindelijk in wat u probeert te bereiken.

Een positievere manier om een situatie te benaderen zou zijn om met de medewerker te communiceren over de situatie en om zijn mening en advies te vragen. Als u dit doet, bent u in een positieve positie om samen tot een actieplan te komen om het probleem op te lossen. Ziet u, wanneer u met uw collega praat als een gelijke, is het probleem niet langer onbesproken of onopgelost. Het is met succes opgelost, niet door u, maar door de collega. Dit betekent dat er een positieve communicatie plaatsvindt, en dat er in plaats van defensiviteit, samenwerking en begrip plaatsvindt.

Om effectief en comfortabel met uw collega’s te communiceren, is het belangrijk om van tevoren te plannen of u bereid bent om elkaar op vrijdagmiddag een paar uur te ontmoeten en een leuke tijd te hebben.